ایده های تزئین برای اتاق نشیمن کوچک
اتاق نشیمن مهمترین بخش خانه برای هر شخصی می تواند باشد. جایی است که به عنوان یک خانواده بهترین زمان ها را با عزیزانمان سپری می کنیم. همچنین هر اتاقی در خانه ها خاص و برای هدفی ایجاد و مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان مثال، آشپزخانه جایی است که ما غذا درست می کنیم و آن را می خوریم، اتاق خواب جایی است که بعد از یک روز شلوغ کاری برای استراحت به آنجا میرویم، اما اتاق نشیمن قلب خانه است.

ممکن است شما به دلیل کوچک بودن اتاق نشیمن خانه یا به هم ریخته به نظر رسیدن آن نتوانید زمان با کیفیتی را در آنجا سپری کنید و یا تمایلی به بودن در آنجا نداشته باشید.

اما این کوچک بودن فضای نشیمن محدودیتی برای استفاده از وسایل برای شما ندارد. ترفند این است که چشم و مغز خود را فریب دهید و فکر کنید فضای اتاق نشیمن شما بسیار بزرگتر از آنچه هست، به نظر می رسد. نه، این جادو نیست، بلکه فقط دکوراسیون داخلی است.

در اینجا نکاتی از متخصصان حوزه دکوراسیون داخلی برای تبدیل اتاق نشیمن کوچک شما به یک واحه راحت و در عین حال شیک آورده شده است.

نکات ضروری

بگذار نور وجود داشته باشد



تنها چیزی که همیشه باید از آن اجتناب کنید این است که جلوی نور طبیعی وارد شده به اتاق نشیمن را با پرده های تیره بگیرید. نور طبیعی که به داخل می‌ریزد باعث می‌شود اتاق‌های نشیمن دلبازتر و بازتر شوند. اگر به نور خورشید دسترسی ندارید، سایه های روشن تر یا سایه های نیمه شفاف را انتخاب کنید تا نور ورودی را به حداکثر برسانید.

فرش بزرگ مناسب برای اتاق نشیمن کوچک



یکی دیگر از راه‌های زیبا و در عین حال باکلاس برای بزرگ‌تر کردن اتاق، اضافه کردن یک فرش بزرگ، حتی با طرح‌های برجسته است. این بسیار خوب عمل می کند زیرا بر خلاف فرش های کوچکتر، فرش های بزرگ به صورت بصری کف را نمی شکند. ما می دانیم که فرش ها چقدر خوب می توانند فضا را تثبیت کنند و یک قطعه اصلی برای طراحی بقیه اتاق در اطراف ایجاد کنند.

آن را دنج نگه دارید

همانطور که در ابتدا گفتیم، فضای اتاق نشیمن کوچک شما باید تا حد امکان دنج و جذاب باشد. یک راه خوب برای دستیابی به آن عملا این است که به کوچکی یک فضا متمایل شوید. یک فرش شیک و نرم و یک نشیمنگاه صمیمی و نزدیک به هم در خانه می تواند به شما کمک کند تا به این آرامش دست یابید، به خصوص اگر به دنبال تزئین یک اتاق خانوادگی کوچک هستید که در آن می خواهید چیزها فوق العاده دلپذیر و کاربردی باشند.

رنگ های تیره تر در اتاق نشیمن کوچک



اگر به دنبال ایجاد پس‌زمینه‌ای پیچیده و در عین حال ساده برای قطعات ساده و تمیز و یا حتی اقلام برجسته رنگارنگ هستید، دیوارهای تیره و براق پاسخ شماست. به خصوص اگر از فضای کوچک به نفع خود استفاده کنید و آن را شبیه جعبه جواهرات اواسط قرن کنید. سعی کنید سقف های خود را با همان رنگ رنگ آمیزی کنید تا حس صمیمیت را بیشتر تقویت کنید.

چند منظوره

این را قبلا گفته ایم و باز هم خواهیم گفت. وقتی نوبت به طراحی می رسد، خلاقیت شما تنها محدودیت شماست. اگر احساس می کنید فضای خانه شما کم است، خلاق باشید و اتاق ها را چند منظوره کنید. اکثر آپارتمان های استودیویی کوچک اتاق نشیمن جداگانه، اتاق خانوادگی و دفتر کار خانگی ندارند. پیشنهاد می کنیم هر مفهوم را در یک فضا ترکیب کنید. با چیدمان و قطعات مناسب، اتاق نشیمن چند منظوره شما بدون توجه به شکل و اندازه اتاق می تواند عالی به نظر برسد.

دیوارهای سفید

یک راه خوب برای روشن کردن فضای اتاق نشیمن، سفید نگه داشتن دیوارها و کف است. یک تکه مبلمان رنگارنگ که می تواند نقطه کانونی اتاق باشد نیز تضمین می کند که مردم احساس نکنند دیوارها به روی آنها بسته شده اند.

مبلمان را شناور کنید

همه ما با تمایل به فشار دادن همه مبلمان به دیوارها آشنا هستیم. در مقابل این اصرار مقاومت کنید و فضایی در پشت مبلمان ایجاد کنید. این کمک می کند تا اتاق عریض تر از آنچه هست به نظر برسد.

روشنایی هوشمند

هنگام انتخاب نور برای اتاق نشیمن خود، نوری را انتخاب کنید که بتوان آن را به دیوارها وصل کرد یا در بالا آویزان کرد تا اتاق روی زمین صرفه جویی شود. ما واقعاً یک چراغ دیوارکوب بازوی چرخشی را دوست داریم زیرا امروزی است و در عین حال بسیار ساده است.

یک صندلی آویزان کنید



صندلی های تاب دار یا صندلی های آویز، یک افزودنی فوق العاده سرگرم کننده برای خانه های شما هستند. مدتی است که آنها در حال افزایش طراحی بوده اند. اما جنبه کاربردی آن چیزی است که آن را به یک نجات دهنده تبدیل می کند زیرا آنها می توانند فضای زیادی را در یک اتاق نشیمن کوچک یا اتاق خانوادگی ذخیره کنند. برخلاف یک صندلی راحتی یا مبل سنتی، می‌توانید صندلی‌های راحت را بدون اشغال فضای زیادی اضافه کنید.

تاثیر آینه ها در اتاق نشیمن کوچک




از مهمترین کاربرد جالب آینه در دکوراسیون خانه، به خصوص خانه‌هایی که فضای کوچکی دارند، بزرگ نشان دادن محیط است. ولی به شرطی که در جای مناسب نصب شود، ذهن بیننده را فریب می‌دهد و حس وسعت فضا را به او منتقل می‌کند. آینه‌های قدی بزرگ این کار را به نحو بهتری انجام می‌دهند.را در یک اتاق کوچک ایجاد کنند. آینه ها می توانند نور و دکوراسیون داخلی اتاق شما را منعکس کنند و در نتیجه فضای داخلی شما را دو برابر کنند. به خاطر داشته باشید که یک پالت رنگ روشن به جلوه کلی کمک می کند.


سخن پایانی

داشتن راهنما و پیگری اصول چیدمان می تواند در طراحی دکوراسیون منزلتان بسیار کمک کننده باشد ,ما در این مقاله تلاش کردیم اصول طراحی و چیدمان را برایتان فراهم کنیم.که البته همه این موارد با تلفیقی از سلیقه شخصی خودتان

بسیار تاثیر گزار خواهد بود.   

 

آشنایی با انواع میز ناهارخوری