روش شستشوی مبل با بخار شو
معرفی طرز استفاده صحیح از بخار شو برای مبل


یکی از مهم ترین وسایل در خانه هر کس مبلمان آن است و بهتر است در طول سال چندین بار مبل هارا تمیز کرده تا چرکی نشود و ظاهر خوب خود را حفظ کند. برای تمیز کردن بهتر مبل ها می توانید از بخارشو استفاده کنید. استفاده  از بخارشو ، یکی از روش‌های مرسوم برای تمیز کردن مبل در قالیشویی و محیط منزل است. از جمله مزیت‌های شستن مبل با بخارشو می‌توان به قدرت بالا در از بین بردن لکه‌های چربی، میکروب‌ها و باکتری‌های سطح مبل اشاره کرد. همچنین در طی فرآیند شستن مبل با بخارشو، اسفنج و تشک رویی مبل، آب کمتری به خودش جذب می‌ کند و فرایند خشک شدن مبل، سریع‌تر خواهد بود. اما بهتر است قبل از هر اقدامی برای به دست آوردن نتیجه مطلوب از این روش، ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد طرز استفاده از بخارشوی برای  مبل را داشته باشید. قبل  از شروع تمیز کردن مبل با بخارشو، به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا دفترچه بخارشوی خود را مطالعه کنید. هر یک از برندهای تولید کننده دستگاه بخارشو مانند کنوود، کارچر یا... دستورالعمل‌هایی را تهیه می‌کنند تا بتوانید به شکل درستی از بخارشو استفاده کنید.

  مبلمان هر خانه با خانه دیگر متفاوت است و نمی‌ توان حکمی کلی برای آن‌ ها صادر کرد. به صورت کلی تمیز کردن مبل‌ ها با بخارشو بهترین گزینه بوده و می‌توانید خودتان نیز این کار را در منزل امتحان کنید. بنابراین تمیز کردن مبلمان هر خانه بستگی به  جنس بدنه مبل، نحوه تمیز کردن آن دارد.

مبلمان پارچه‌ای

این نوع مبل به دلیل اینکه دارای روکش پارچه است، شستن آن با بخارشو بسیار  آسان است و کثیفی‌ ها به سادگی از روی آن پاک می‌شوند. ولی حتما  قبل از شروع به کار بهتر است گرد و خاک را  از روی آن جارو کرده و یا با دستمال پاک کنید. در صورت وجود غذا یا مایعات، باید به صورت جداگانه و با مواد مناسب تمیز شوند. در نهایت با استفاده از بخارشو کل مبل را تمیز کرده و همانند روز اول خود خواهد شد.


مبلمان چرمی

این نوع مبلمان کثیفی و لکه‌های کمتری به خود گرفته و به صورت عادی و با یک پارچه نمدار نیز تمیز می‌شود. در صورتی که می‌خواهید به صورت عمقی آن را تمیز کنید، بخارشو گزینه خوبی است اما در استفاده از آن دقت کنید. حرارت بالای بخارشو به برخی مبل‌های چرم آسیب می زند و در صورت نداشتن تخصص کافی، ممکن است مبلمان را خراب کنید. بهتر است این کار را به افراد با تجربه بسپارید.

 

مبلمان مخملی

تمیز کردن مبل‌ های مخملی کار سختی بوده و از هر روشی که استفاده کنید، ممکن است که به بافت پارچه آسیب بزند. هنگام کار با بخارشو نهایت دقت را به خرج داده و سعی کرده با سرعت کمتری پیشروی کنید. در صورت نگرانی در استفاده از این روش، می‌توانید از مواد شوینده دیگری به جای بخارشو استفاده کنید.

مراحل شستن مبل با بخارشو در منزل

شستن مبل مانند فرش با یک برس و یک پارچه ممکن نیست زیرا بدنه مبل ابری است و در صورتی که این کار را انجام دهید، شوینده وارد ابرهای صندلی شده و داخل آن باقی می‌ماند. بنابراین بهترین روشی که می‌توانید آن را در منزل بشویید استفاده از بخارشو است.

 

جارو کشیدن

درست مانند شستن فرش در خانه، برای تمیز کردن مبل‌ ها هم ابتدا باید آن‌ها را جاروبرقی بکشید. سعی کنید با سری‌ های مختلف جارو تمام گوشه و کنار مبل را به طور کامل تمیز کنید. روکش کوسن‌ ها را هم در آورده تا جداگانه داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

انتخاب شوینده مناسب

خرید شوینده مناسب برای مبل هم قدم بعدی است. باید شوینده‌ ای انتخاب کنید که کف نکند ولی لکه‌های روی مبل را از بین ببرد. اگر شوینده هم در دسترس خود ندارید می‌ توانید از سرکه، الکل یا جوش شیرین استفاده کنید. اگر شما هم به دنبال انتخاب یک مایع شستشوی  مناسب و بهترین شوینده برای شستشوی مبل های خود در منزل هستید بهتر است مقاله‌ ای که ما در این راستا منتشر کردیم را مطالعه نمایید.





مبل سلطنتی
در این مقاله شما را با همه‎ی چیز هایی که باید در مورد مبلمان سلطنتی بدانید آشنا می‎کنیم