همه چیز درباره مبل کلاسیک

یکی از پرطرفدارترین مدل های مبل، مدل کلاسیک است. مبل کلاسیک به دلیل سادگی و مینیمال بودن طراحی مورد پسند بسیاری از خریداران بوده و میتوانند با اکثر دکوراسیون و چیدمان ست شود. حتی اگر سلیقه ی متفاوت دارید به دلیل تنوع بسیار زیاد ممکن است سراغ این مدل مبل روید. مبل های کلاسیک در اصل مربوط به کشورهای اروپایی بودند . اروپاییان اولین کسانی بودند که مبل کلاسیک را تولید کردند . ایتالیا یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان این مدل مبل است . با ما همراه باشید تا با انواع مبل کلاسیک آشنا شوید.  وقتی ما واژه کلاسیک به گوشمان می رسد قدیمی ترین سبک دکوراسیون به ذهنمان می آید. ولی طرح های کلاسیک هیچوقت قدیمی نمی شوند و این طرح ها یکی از طرح های اصیل هستند. 

خصوصیات مبل کلاسیک

مبل های کلاسیک جزو ظریف ترین مبلمان است. منظور از ظریف بودن،  ضعیف بودن و شکننده بودن جنس مبلمان نیست . فرم کلی بدنه، رنگ و پوشش مبلمان و نقش پارچه ها باید با دقت انتخاب شوند. این مدل مبل ها دارای هارمونی وهماهنگی بسیار زیبایی هستند. از قابل توجه ترین ویژگی‌های این مبلمان ظرافت آن است که در طراحی و نقش نگار این مجموعه به کار رفته است.

چوب این مدل مبل 

همانطور که از اسمش پیداست اسکلت این مدل مبل از چوب است. درساخت این مدل از چوب های گرانبها و ارزشمندی مانند راش، فندق، گردو و چنار استفاده شده است . از این مدل چوب ها به دلیل مقاوم و سخت بودن استفاده می شود. برای ساخت این مدل مبل هیچ موقع از چوب ملامینه ، روسی یا ام دی اف استفاده نمی شود . چون این چوب ها قابلیت طرح پذیری و منبت کاری ندارند. 

رنگ چوب

در کل دو نوع  رنگ براق و پوششی در رنگ های چوب مبلمان به کار می رود . رنگ پوششی سطح چوب را می پوشاند و مانع برق زدن آن می شود. و نمی گذارد ترک خوردگی مبل دیده شود . ولی براق اینطور نیست باعث دیده شدن اشکالات مبل می شود. توجه داشته باشید که استفاده از رنگ آمیزی یکنواخت باعث زیبایی مبل می شود.

منبت کاری 

 در منبت کاری مبل های کلاسیک از  پشتی های بلند که  تاج تراشیده  و منبت کاری شده استفاده می کنند. با طراحی های پیچیده و ریزه کاری های بسیار دقیقی که بر روی چوب با منبت کاری ایجاد می شود از نمای مختلف برای انواع مبلمان را ایجاد می کند. منبت کاری حس لوکس و زیبایی به مبل می دهد. به دلیل اینکه منبت کاری یک کار دست است قیمت این مدل مبل گران تر از بقیه مبل ها است. اما این طرح هارمونی خاصی به هماهنگی خانه شما می دهد.

 

جنس پارچه 

پارچه یکی از مهم ترین قسمت مبلمان کلاسیک است. جنس نشیمن راحت مبل کلاسیک بیشتر از فوم سرد است.  فوم سرد باعث افزایش طول عمر مبل می شود. برای پوشاندن مبل کلاسیک از پارچه های  نفیس یا چرم طبیعی که جزو پارچه های گران بهاست، استفاده می شود. همچنین ساتن ، کتان ، مخمل و حریر نیز جزو پارچه های استفاده شده درمبل است. در این مدل مبل پارچه های به کار رفته شده ، ساده هستند و هیچ  تزئینی در آن استفاده شده است. اما اگر به دنبال طرح ساده ای نیستید. انواع طرح های شطرنجی ، راه راه و گلدار نیز برای شما وجود دارد.

سخن آخر

مبل کلاسیک به دلیل سادگی و زیبایی منحر به فردی که دارد بسیار پرطرفدار است. در این مقاله به ویژگی های این مبل و انواع آن پرداختیم . اگر قصد خرید مبل با بهترین کیفیت و زیبا ترین طرح هستید به سایت مبل وحدت مراجعه فرمایید. 

همه چیز در رابطه با مبل راحتی و نحوه چیدمان آن در منزل