همه چیز در رابطه با مبل راحتی و نحوه چیدمان آن در منزل

 امروزه مبلمان راحتی به دلیل قیمت مناسب  و همچنین کاربردی بودن در مقایسه با سایر انواع مبلمان دیگرازطرفداران بیشتری برخوردار است . ازاین رو بیشترافراد تمایل دارند برای منازل خود و همچنین محیط  های کاری از مبلمان راحتی استفاده بکنند.مبلمان راحتی تا حدود بسیار زیادی در بین مردم جا افتاده است و خانواده ها تمایل دارند که حداقل یک دست از این مبلمان را در منزل خود ,در قسمت پذیرایی و نشیمن داشته باشند. به علت اهمیتی که این مبلمان در بین مردم دارد تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در مورد ویژگی های مبل راحتی و انواع آن صحبت کنیم.


قدمت مبل راحتی:

قدمت مبل های راحتی به پیش از 200سال بر میگردد و و حتی در زمان های بسیار گذشته هم به گونه ای  ازاین دسته از مبل ها استفاده می شد و به مرور زمان ظاهر مدرن تری به خود گرفت. از سال 1800 میلادی در ایالات متحده آمریکا مبل های راحتی در  قالب های دو نفره، سه نفره و یا یک نفره تولید می شوند.

مبل راحتی چه گونه است:

در یک نگاه کلی  به مبل های راحتی ,می‌بینید که در بدنه این مبل ها چوبی دیده نمی شود واز پایه های کوتاه استفاده شده است ودارای  دسته های پهن است و  همچنین در مقایسه با مبلمان استیل از قیمت خوبی برخوردار هستند .در بدنه اصلی این دسته از  مبل ها  از چوب های مختلفی استفاده میشود که هرکدام استحکام و ویژگی‌های خاص خودش را دارد و همچنین جنس پارچه ای که به عنوان روکش سراسر مبل را می پوشاند مختلف هستن. مواد و پارچه ای که برای تولید  این نوع از مبل ها استفاده میگردد ,میتواند دوام و قیمت این دسته از مبل هارا تعیین کند پس  در حالت کلی می توان گفت که مبل راحتی مبلی است که تمامآ از چرم ویا پارچه مبلی باشد.
 

انواع مبل راحتی:

 مبل های راحتی انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز افراد طراحی و تولید می شوند .که از جمله آنها می‌توان به کاناپه ,مبل لاوسیت , فوتون یا مبل های تخت خواب شو ,ال شکل وهمچنین  مبل های مدرن و فانتزی هم اشاره کنیم که هر کدام از آنها برای منظور خاصی طراحی و تولید  می شوند و افراد می‌توانند با توجه به سلیقه خود و همچنین  سبک کلی که برای منزل خود انتخاب میکنند نمونه مورد نظرخود را خریداری  و انتخاب کنند. در ادامه توضیح مختصری در رابطه با انواع مبل های راحتی برایتان فراهم کردیم:

لاوسیت:

 مبل های لاوسیت جز آن دسته از مبل های راحتی است که در قالب دو نفره ساخته شده و فضای  خیلی کمی را در محیط اشغال می کنند و باعث می شوند که افرادی که از این مبل ها استفاده می‌کنند فاصله خیلی کمی از هم داشته باشند.  می توان گفت دلیل نامگذاری مبل‌های لاویست به خاطر همین است و به آن محل نشستن با عشق هم  نیزمی گویند. با وجود اینکه  دکوراسیون به سمت مدرنیته حرکت می کند,و این نوع  مبلمان جایگاه  به خصوصی پیدا کردند,ولی با این حال خیلی از افراد برای خرید این دسته از مبلمان  و استفاده آن در منزل تردید می‌کنند زیرا آنقدر که باید در دکوراسیون منزل ایرانی وجود این مبل ها  هنوزجا نیافتاده است. اما خرید مبل های لاوسیت خالی از لطف نیست و می‌تواند جلوه ی بسیار جذابی را به منزل شما بدهد.بخصوص اگراز این مبل‌ها را مقابل تلویزیون قرار دهید.


مبل های فوتون و تخت خواب شو:

 

با توجه به اینکه  بیشتر مردم ساکن خانه های آپارتمانی کوچک هستند و بیشتر منازل متراژخیلی پایینی دارند,خیلی از افراد  وسایل منزل را به گونه ای خریداری میکنند که با یک تیر چند نشان بزنند.ازاین رو استفاده از مبلمان فوتون برای این دسته افراد بیشتر پیشنهاد میشود. فوتون یا به اصطلاح مبل های تبدیل شونده, به مبل های گفته می شوند که قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب وتشک را دارد. یکی از ویژگی های بسیار مهم مبل فوتون این است که از هر سه کاربرد، تخت خواب، مبل و تشک را  دارند و با خرید یک نوع مبلمان، سه کارایی مختلف از آن خواهید داشت.  در نتیجه این مدل  ازمبلمان برای خانه های کوچک و آپارتمانی بسیار مناسب است همچنین از درجه راحتی بسیار بالایی  برخوردارند.

مبل های ال:


 مبل های راحتی ال شکل به خاطر شکل هندسه ای که داردند ,بیشتر در محیط های کوچک مورد استفاده قرار میگیرند. نکته  جالب دیگر در رابطه با  مبل های ال این است که, فضای  پرت در منزل  را از بین می برد و تقریباً از همه فضا استفاده می کند . بهترین جایی که می‌توانید  مبل های ال  را در اتاق نشیمن قرار دهید گوشه های اتاق ها هستن.

نکاتی که در هنگام خرید مبلمان باید توجه داشته باشید:

   ·در هنگام خرید مبل حتما به نشیمنگاه آن حتما توجه داشته باشید،  اصولا نشیمنگاه  مبلمان  به دودسته تقسیم می شونند, جدا شونده و پیوسته. در حالت کلی  مبلمانی که  دارای نشیمن پیوسته ای هستن به دلیل اینکه در قسمت زیرین آن استحکام بیشتری داردند  دیرتر خراب می‌شوند و خیلی دیرتر از حالت اصلی شکل خود خارج می شود اما اگر نشیمنگاه مبل از نوع جدا شونده باشد استحکام و مقاوت زیادی ندارد ولی به راحتی قابل تعویض و شستشو هستن.

    ·یکی از مواردی که در هنگام خرید مبل راحتی باید به آن توجه کرد, نوع پارچه استفاده شده در آن است زیرا اگر ماندگاری و مقاومت کافی را نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و شما مجبور به تعویض و خرید مجدد مبل خواهید شد. پس لازم است هنگام انتخاب و خرید مبلمان نهایت دقت و توجه خود را به کار گیرید  تا پارچه ای که شما انتخاب می کنید  کشی نباشد ویا پرز ندهد.

        · همچنین در هنگام خرید مبل به کاربردی بودن محیط و مترازآن توجه لازم را داشته باشید .

اصول و قواعد چیدمان مبل راحتی:

    چیدمان اصول در زیبایی هرچه بیشتر منزلتان کمک خواهد کردو آنجایی که مهم ترین نقطه منزل شما اتاق نشیمن و پذیرایی است,چیدمان این نقطه از منزل اهمیت بالایی دارد.امروزه به علت کوچک بودن منازل بهتر است  در پذیرایی ها به جای اینکه از مبل استیل وکلاسیک استفاده کنیداز مبلمان راحتی استفاده کنید تا بتواند باعث آرامش بیشتر فضا شود.از آنجایی که اکثر مهمانی های خانوادگی و رسمی در پذیرایی منزل برگزار میشود و به همین دلیل بهتر است برای دکوراسیون این قسمت وقت زیادی گذاشت.

برای اینکه این مبل ها را در سالن پذیرایی بچینیم باید فضای کافی بین دیوار و مبلمان و گوشه های اتاق قرار بدهید و به این  نکته توجه داشته باشید که افراد بتوانند به راحتی در اتاق پذیرایی جابجا شود و برای تردد افراد مشکلی پیش نیاید. برای چیدمان میزهای جلو مبلی هم طوری عمل کنید که همه افراد بتوانند به میز جلومبلی دسترسی داشته باشند و همچنین همیشه آن را طوری بچینید که بتوانید وسایل را جا به جا کنید و دکوراسیون انعطاف‌پذیر باش.

         .در متن های پیش تر هم اشاره کردیم که نقطه کانونی فضای اتاق نقش بسیار مهم و چشمگیری در چیدمان مبلمان در محیط             دارد و مبل ها با توجه به اینکه قسمت کانونی فضا چه باشد دیده می‌شود. زیرا این نحوه چیدمان موجب می شود که افرادی که           در جای جای منزل نشسته اند، دید خوبی را نسبت به دکوراسیون داشته باشند مثلا همه بتوانند به شومینه یا تلویزیون دید                 داشته باشند و دسترسی داشته باشند. 

        .اگر فضای منزل شما به گونه ای است که دارای چند در ورودی میباشد اول یک خط فرضی از یکی از درها به در دیگر رسم کنید و            فکر کنید که مبلمان را به چه صورت بچینید که حرکت و جابه جا شدن بین درها راحت باشد و بتوانید به راحتی از دری به در دیگر          رفت و آمد کنید. حتی در این نوع خاص چیدمان هم باید به مرکز کانونی اتاق توجه داشته باشید و با توجه به آن چیدمان را                انجام  دهید.
        سخن پایانی:
         همه ما در خانه خود نیاز به مبلمان راحتی داریم.پس به این منظور نیاز است که به فکر خرید مبل  راحتی با کیفیت                          باشیم.شما میتوانید تمامی مدل ها را در وب سایت فروشگاه اینترنتی مبل وحدت مشاده کنید.

          



 

 


 

 

 


نقش مبل در خانه
راهنمای انتخاب یک مبل مناسب