بهترین شوینده برای شست و شوی مبل

  با چه موادی مبل پارچه ای را تمیز کنیم؟ برای شستن مبل ها باید از چه چیزی استفاده کنیم؟ اگر شما نیز جزو افرادی هستید که تصمیم دارند خودشان مبل منزل را تمیز کنند. باید دنبال بهترین مواد مبل شویی باشید. اکثر افراد فکر می کنند که تمیز کردن مبلمان جزو سخت ترین کارهاست. اما اگر یک روش درستی را به کار بگیرید این کار به سادگی قابل انجام است. پس با ما همراه باشید تا یک محلول تمیز کننده مناسب مبل را تهیه فرمایید.

 

 


شست-شوی-مبل
شست و شوی مبل

علت اصلی کثیفی مبل

یکی از دلایل کثیفی مبل گرد و خاک موجود در فضا ، گرفتن رنگ لباس های نا مرغوب به مبل یا کثیف شدن مبل بر اثر ریختن مواد غذایی است. بعضی مواقع خورده های غذا ونان درمیان درزهای مبل باعث کثیفی مبل می شود.  

در مواردی که جوهر و یا آلودگی بر اثر رنگ لباس به روی مبل می نشیند. از مواد مرغوب و مخصوص مبل شویی استفاده کنید. سعی کنید از بهترین مواد استفاده کنید زیرا اگر از مواد مناسب استفاده نکنید مواد شوینده باعث نابودی سطح مبل می شود.

  • بهترین مایع برای شست و شو 

صابون مایع


صابون مایع می تواند لک ها و کثیفی ها را از سطح مبل تمیز کند. برای استفاده از آن باید در یک ظرف مقداری صابون مایع با آب گرم را ترکیب کنید. سپس یک اسفنج نرم را با موادی که آماده کردید آغشته کنید و مبل را تمیز کنید

الکل سفید و نمک 


شما می توانید از الکل سفید و نمک برای شست و شوی مبل استفاده کنید. الکل لکه هایی مثل رنگ و جوهر را به راحتی از سطح پارچه پاک می کند. برای درست کردن این محلول مقداری نمک را با الکل ترکیب کنید. و با یک اسفنج آغشته شده با این مواد قسمت کثیف را تمیز کنید.

سرکه سیب

برای لک هایی مثل چای و قهوه سرکه سفید مناسب ترین ماده است. برای تمیز کردن سرکه سیب را مستقیما با مبل تماس ندهید.

شستن مبل با شامپو فرش 


از انجایی که استفاده از شامپو فرش ساده است گزینه خوبی برای تمیز کردن مبل هاست. برای این کار مقداری از آن را با آب ترکیب می کنیم سپس منتظر می مانیم که کف کند. بعد از ان با یک ابر مقداری از آن را برمیداریم و مبل را تمیز می کنیم.

اسپری تمیز کننده

اگر قسمتی از مبل لکه دار شد با استفاده از اسپری آن لک را می توانید پاک کنید. برای این کار مقداری از اسپری را روی مبل اسپری کنید سپس با یک پارچه شروع به پاک کردن مبل کنید.

استفاده از شیر 

همچنین می توانید لکه هایی مانند جوهر و رنگ را باریختن شیر به روی آن تمیز کنید.

  • نکته مهم

همیشه قبل استفاده از مایع شست شو برچسب روی آن را مطالعه فرمایید تا از نکات لازم را برای شستن وسیله خود مطلع شوید.

 

 سخن آخر

مبل قسمت مهمی از دکوراسیون خانه را تشکیل می دهد. برای همین سعی کنید یک دست مبل با کیفیت بخرید تا لک و چرک نیز به راحتی از آن پاک شود. شما می توانید مناسب ترین مبلمان را از سایت مبل وحدت خریداری نمایید.

همه چیز درباره مبل کلاسیک